一个机会

上星期说到要换工,周一回到公司翻开报章阅读每日星座时也说我在本星期会有新的工作机会之类的,结果今天看到以下这个Silkair打的广告。

Full-time cabin crew
Location Singapore,
Description We are looking for cabin crew with a combination of grace and a warm smile to provide excellent and attentive service to our customers.

Requirements:
· Minimum height of 1.58m
· Minimum of 3 GCE ‘O’ Level or 4 GCE ‘N’ Level credits including English

We offer a host of generous service benefits including:
· Free and discounted travel
· Annual wage supplement of one month’s salary
· Profit sharing bonus
· Attractive medical and dental benefits
· Meal, productivity and transport allowance where applicable

If you think you have what it takes to be part of our team, come and see us at SIA Group Sports Club, 726 Upper Changi Road East, Singapore 486046 between 9am and 4.30pm on 30 June or 1 July 2010.

Please bring along your NRIC, original educational certificates and 2 passport-size photographs. Singaporeans and permanent residents preferred.

我曾经很大胆地去参加过SIA的招聘活动。我其实一点都没有空姐的韵味可是却不知死地去凑热闹,结果两次都死在第一关,然后回到家后越想越伤心,最后就哭。到底哭什么我也忘记了,只是心有点酸酸的,还有当面被人拒绝的感觉很不好受啊。

家里全都是空服员,他们说要加入SIA或Silkair都不是容易的事。因为其中我的housemate是试了三五次才被录取的,而我?英文不好,不大方得体,胆粗粗地去面试会不会是去送死的?

要不要去?
要不要去?
要不要去?

我还在考虑......

===============================

Singapore Flyer, 与我

我今天到过这里,新的Marina Bay Sands赌场。很象征式地拍了一张照留念。

Comments

GOGOGO. . . ale ale ale
GOGOGO. . . ale ale ale...:P

人生就是要追求梦想,如果不去追梦,同一条咸鱼有什么分别?加油、加油!

Popular posts from this blog

PICTURE!

我怀念的

岁月不留人